Siirry etusivulle - Tilastokeskus

Mainostoimistot

Voimassaolon alku:
Tähän luokkaan sisältyvät mainos- ja mediatoimistoihin kuuluvat ns. täyden palvelun ja osapalvelun mainostoimistot, jotka suunnittelevat mainontaa pääasiassa lehtiin ja sähköisiin viestimiin. Täyden palvelun mainos- ja mediatoimistojen palveluja ovat mainonnan suunnittelu ja konsultointi sekä mainosten suunnittelu ja valmistelu. Osapalvelun mainostoimistot ovat erikoistuneet esim. mainosten suunnitteluun ja konsultointiin (suunnittelutoimistot).

Tähän kuuluu

- mainoskonseptin suunnittelu ja rakentaminen - markkinointikampanjoiden ja muiden mainospalvelujen toteuttaminen - - mainoskampanjoiden rakentaminen ja toteuttaminen - - mainosten laatiminen sanoma- ja aikakauslehtiin, televisioon, radioon, Internetiin ja muihin tiedotusvälineisiin

Tähän ei kuulu

- yritysten itsensä tekemä mainonta sisältyy yrityksen päätoimintaan - mainosmateriaalin kustantaminen (58190) - kaupallisten tiedotteiden tuottaminen television tai elokuviin (59110) - kaupallisten tiedotteiden tuottaminen radioon (59200) - markkina- ja mielipidetutkimukset (73200) - postituspalvelut suoramainontaa varten ml. osoite-, lajittelu- yms. palvelut (82192) - suora- ja ulkomainontaan erikoistuneet yritykset (73112) - mainostilan vuokraus ja myynti (73120) - viestintä ja suhdetoiminta (70210) - mainospainotuotteiden painaminen (18120)

Hakusanat

  • graafinen suunnittelu (mainostoimisto)
  • graafinen suunnittelutoimisto (mainostoiminta)
  • graafisen ilmeen suunnittelu (mainostoimisto)
  • internet-mainosten tekeminen
  • konsultointi (mainonta)
  • konsultointi (markkinoinnin)
  • mainonnan konsultointi
  • mainonnan suunnittelu
  • mainoselokuvien suunnittelu
  • mainosgrafiikan valmistus
  • mainoskampanjoiden rakentaminen
  • mainoskampanjoiden toteuttaminen
  • mainosmediasuunnittelu
  • mainosten valmistelu
  • mainostoimistot
  • markkinoinnin konsultointi
  • markkinointikonsultointi (mainonta)
  • mediatoimistot
  • suunnittelutoimisto (graafinen, mainospalvelu)
  • uusmedia (mainonta)
  • viestintä (mainonta)

Luokka kuuluu luokitukseen

Toimialaluokitus TOL 2008

Etsitkö tilastoja?

Tilastot ja niihin liittyvät julkaisut löydät Tilastotieto-osiosta.Siirry tilastoihin

Miksi tätä sisältöä ei näytetä?

Tämä sisältö ei näy, jos olet estänyt evästeiden käytön. Jos haluat nähdä sisällön, tarkista evästeasetuksesi.