Tilastokeskuksen etusivulle
HakuPalauteHakemisto
 

Palvelujen ulkomaankauppa

Tilastossa kuvataan erityisesti business-to-business -palveluilla käytävää ulkomaankauppaa sekä palvelutyypeittäin että kohdemaittain.

Tilastoinnin tavoite

Palvelujen ulkomaankaupan tilastoinnin tarkoituksena on kerätä tietoa Suomessa sijaitsevien yritysten palvelujen myynnistä ulkomaille ja palvelujen ostoista ulkomailta. Saatuja tietoja käytetään mm. maksutasetilastoinnin ja kansantalouden tilinpidon tietojen tuottamisessa. Suomi on sitoutunut toimittamaan näitä koskevia tietoja Kansainväliselle valuuttarahastolle (IMF), Euroopan keskuspankille (EKP) ja Euroopan yhteisöjen tilastoviranomaiselle (Eurostat).

1. Kyselylomakkeet  ja   ohjeita tilastovuodelle 2004

2. Tilastotietoa 1989-2003*

Maksulliset tilastojulkaisut:
Yritysten kansainvälistyminen 2003, ISBN 952-467-096-8, hinta 35 euroa, (12/2004), tuotenumero 9440
  Tilastotorilta, myynti.tilastokeskus@tilastokeskus.fi tai myynti, p. 09-1734 2011, fax 09-1734 2500

 Yritysten kansainvälistyminen 2003-julkaisun tiivistelmä (maksuton)

3. Tilastoinnin vaatimukset ja menetelmät

Hyödykelomakkeet ja ohjeet -sivulle
Hyödyketilaston -sivulle

Takaisin rakenne- ja hyödyketilastojen kotisivulle


Päivitetty 1.2.2005

Tilastokeskus
Yritysten rakenteet / Hyödyketilastot
Puhelin: (09) 1734 1
Sähköposti: hyodyke.tilastot@tilas tokeskus.fi



 
Tulostettava versio