Finlands officiella statistik

Massmediestatistik

Producent: Statistikcentralen
Uppgifter:

Senaste offentliggörande:
Massmediemarknaden visade en liten ökning - hushållen konsumerar nu beställningsvideotjänster
23.11.2018
Värdet av massmediemarknaden uppgick till omkring 3,8 miljarder euro år 2017. Marknadens värde ökade med 1,4 procent jämfört med året innan, dvs. med 53 miljoner euro. Uppgifterna framgår av Statistikcentralens statistik över massmedier och kultur.

Nästa offentliggörande:
22.11.2019

Beskrivning: Statistiken över massmedier beskriver de olika mediesektorernas ekonomi, företagsstrukturer, innehåll, konsumtion, publik, internationalisering och arbetskraft. Data publiceras i tabellservice för massmediestatistik i tabellservice för massmediestatistik.
Läs hela beskrivningen >>>
Nyckelord: internet, masskommunikation, massmediernas ekonomi, radio, television, tidningar, tidskrifter, underhållningselektronik, webbmedier.
Statistik efter nyckelord >>>

Instruktion för hänvisning:

Finlands officiella statistik (FOS): Massmediestatistik [e-publikation].
ISSN=2323-6337. Helsinki: Statistikcentralen [hänvisat: 21.11.2019].
Åtkomstsätt: http://www.stat.fi/til/jvie/index_sv.html