Enkät om arbetsställen inom kommun
Statistikcentralens Fötetagregistret samlar in uppgifter om arbetsställen för kommuner och samkommuner som verkar i Finland, arbetsställens verksamhet, näringsgren, personal och belägenheten.
Enkäten berör kommuners och kommunalförbunds tjänster och funktioner, vilka kan definieras som arbetsställen enligt näringsgren.
Arbetsstället identifieras av den arbetsställets signum som Statistikcentralen ger. Arbetsstället information inkluderar namn, adress, näringsgren, start- och slutdatum och arbetsinsats.
Uppgifterna används för att upprätthålla Företagsregistret samt för att framställa statistik som beskriver strukturerna och utvecklingen av samhällets verksamheter och tjänsterna samt på arbetsplatserna. Uppgifterna används också vid upprättande av nationalräkenskaper och för att stödja socialt beslutsfattande.
Enkäten omfattar alla kommuner och samkommuner som är verksamma i Finland.
Besvara enkäten
Så här deltar du
Logga in på webblanketten för enkäten:
Inloggningsuppgifterna för onlineformuläret finns i det övre högra hörnet av det följebrev som Statistikcentralen skickar per post eller e-post.
Alternativt kan du identifiera dig i tjänsten Suomi.fi genom att använda Statiskcentralens fullmaktkoden Delta i datainsamlingar från företag och samfund.
Mera information i avsnittet: Identifiering
Instruktionsfiler
Brev som skickats till uppgiftslämnarna
Vi har sänt ett brev till uppgiftslämnarna när enkäten inleddes. Vänligen läs brevet!
Behöver du hjälp?
Vanliga frågor (FAQ)
Dataskydd, rättigheter och skyldigheter
Alla uppgifter som samlats in för statistiska ändamål är sekretessbelagda. Vid hanteringen av uppgifter sörjer man för att ingens integritet eller affärs- eller yrkeshemlighet äventyras. Alla anställda vid Statistikcentralen har undertecknat ett sekretessavtal.