Enkät om löner inom lokalförvaltningen
Med enkäten om löner inom lokalförvaltningen insamlas uppgifter om de månads- och timlöner som lokalförvaltningens personal fått. Enkäten sänds årligen i november till alla kommuner, samkommuner, välfärdsområden och välfärdssammanslutningar.
Besvara enkäten
Datainsamlingen har ännu inte inletts när det gäller uppgifterna för år 2024.
Information om när datainsamlingen inleds ges på den här sidan och i
e-postmeddelanden som skickas till uppgiftslämnarna.
Så här deltar du
Logga in på blanketten genom att trycka på knappen Besvara enkäten. Du ska använda det användar-id och lösenord som Statistikcentralen skickat dig.
Du kan ange uppgifterna om månads- och timlöner som filöverföring eller via tjänsten Tyvi.
Behöver du hjälp?
Vanliga frågor (FAQ)
Dataskydd, rättigheter och skyldigheter
Alla uppgifter som samlats in för statistiska ändamål är sekretessbelagda. Vid hanteringen av uppgifter sörjer man för att ingens integritet eller affärs- eller yrkeshemlighet äventyras. Alla anställda vid Statistikcentralen har undertecknat ett sekretessavtal.