Tämä sivu on arkistoitu.

5.4.2022 jälkeen julkaistut tiedot löydät uudistetulta sivustolta.

Siirry uudelle tilastosivulle

Liitetaulukko 2. Sosiaalisen median käyttötarkoitukset vuonna 2017 1)

Toimiala Yrityksen imagon kehittäminen tai tuotteiden markkinointi Asiakkaiden mielipiteiden, arviointien tai kysymysten vastaanotto tai niihin vastaaminen Osallistaa asiakkaat tuotteiden tai palveluiden kehittämiseen tai innovointiin Yhteistyö liikekumppaneiden tai muiden organisaatioiden kanssa Rekrytointi Näkemyksien, mielipiteiden tai tiedon jakaminen yrityksen sisällä
% % % % % %
Teollisuus 88 52 22 33 44 27
Rakentaminen 85 41 21 35 52 39
Tukkukauppa 92 65 28 35 43 31
Vähittäiskauppa 95 86 38 40 40 33
Kuljetus ja varastointi 75 43 20 38 40 38
Majoitus- ja ravitsemistoiminta 96 80 41 38 50 45
Informaatio ja viestintä 95 63 39 54 77 49
Ammatillinen, tieteellinen ja tekninen toiminta 84 41 18 43 71 44
Hallinto- ja tukipalvelut 90 46 26 34 73 42
Henkilöstön määrä            
10-19 88 55 24 33 44 31
20-49 90 59 31 43 55 40
50-99 91 58 31 39 67 45
100+ 91 63 35 44 74 50
Kaikki yritykset 89 58 28 38 53 37
1) Osuus yrityksistä, jotka käyttivät sosiaalista mediaa vuonna 2017

Lähde: Tietotekniikan käyttö yrityksissä 2017, Tilastokeskus

Lisätietoja: Aarno Airaksinen 029 551 3206, yritys.ict@tilastokeskus.fi

Vastaava tilastojohtaja: Mari Ylä-Jarkko


Päivitetty 30.11.2017

Viittausohje:

Suomen virallinen tilasto (SVT): Tietotekniikan käyttö yrityksissä [verkkojulkaisu].
ISSN=1797-2957. 2017, Liitetaulukko 2. Sosiaalisen median käyttötarkoitukset vuonna 2017 1) . Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 21.11.2024].
Saantitapa: https://www.stat.fi/til/icte/2017/icte_2017_2017-11-30_tau_002_fi.html