Economic Trends 3/2002

Vuoden 2002 kolmannen numeron teemaosio tarkastelee brändin hallintaa. Brändin rakentaminen ja johtaminen on sekä taito- että kestävyyslaji, jossa menestyminen edellyttää yritykseltä pitkän tähtäimen tavoitteiden asettamista, määrätietoisuutta ja jatkuvaa treenausta. Tiukassa kansainvälisessä kilpailussa vahva ja hyvin huollettu merkki on kuitenkin hyvä suoja mahdollisten vastoinkäymisten aiheuttamia kolhuja vastaan.

Maakatsauksen kohteena on Iso-Britannia, jossa kuuma aihe tällä hetkellä on varsinkin kysymys yhteisvaluuttaan liittymisestä. Euroopan unionin keskuspelaajaksi tähtäävällä maalla kun ei oikein ole varaa jäädä euroon liittymisen ulkopuolelle.


Trends

Kansainvälinen talouskatsaus Heikki Tulokas
Insinööritoimistot hakevat kasvua kansainvälisestä toiminnasta Pekka Lith
Suomalaiset odottavat kasvua Venäjältä Mirja Azeem
Suomi suurin ulkomainen investoija Venäjän tietoliikennesektorilla

Information Technology & New Economy

Muutokset myllertävät mobiilialaa Erkki Rönkkö
Mobiilimarkkinoinnin mahdollisuudet vielä vaikeasti lunastettavissa Marko Merisavo & Jari Vesanen
Mobiilimarkkinointia akselilla Suomi-Japani
Pekka Rauhalan haastattelu

Survey:Brand Management

Brändikin vaatii huoltoa Mai Anttila
Consumer behaviour not converging across countries Marieke de Mooij
Suunto ei luota onneen Pasi Riikonen
Näkökulma: Brändi syntyy asiakkaan kokemuksesta Kirsti Lindberg-Repo
Matka maineeseen alkaa kotipesän kuntoon laittamisella Pekka Aulan haastattelu
Suomalaisilla vahva luottamus merkkituotteisiin

Country Report: United Kingdom

Upturn in UK economic activity already under way HM Treasury, Financial and Budget Report
UK labour market figures continue to look flat Craig Lindsay
Iso-Britannia haluaa EU:n keskuspelaajaksi Iiris Kivimäki
Britannia odottaa euroäänestystä Anna Mård
Britannian tilastoja

Facts & Figures

Yritys- ja taloustilastoja

 


Päivitetty 31.5.2004