Julkaistu: 7.7.2002

Mikä on Asiakaskohtainen suhdannepalvelu?

  • Tilastokeskuksen Asiakaskohtainen suhdannepalvelu tuottaa tietoa kotimaan yritystoiminnan suhdannekehityksestä asiakkaan tietotarpeiden mukaan.
  • Yritystoiminnan kehitystä tarkastellaan liikevaihdon, palkkasumman ja viennin pohjalta.
  • Asiakas määrittelee seurattavat alueet, toimialat ja yritysryhmät.
  • Liikevaihto- ja vientitietojen viive on kolme kuukautta, palkkasumman kuukautta lyhyempi.
  • Tietojen päälähteenä on verohallinnon maksuvalvonta-aineisto, joka kattaa lähes koko Suomen yritystoiminnan.
  • Palvelu koostuu liiketoiminnan kehityksen tarkastelemisesta kuukausitasolla ja uusimpien tietojen päivittämisestä asiakkaan tarpeen mukaan.
  • Tietoja hyödynnetään muun muassa alueellisen yritystoiminnan seurannassa ja kehittämisessä, toteutettujen kehitysohjelmien vaikutusten arvioinnissa sekä suunnittelu- ja strategiatyössä.

Lisätiedot: palvelut.suhdanne@tilastokeskus.fi


Päivitetty 7.7.2002

Lisätietoja:
sähköposti: tietoaika@tilastokeskus.fi