Julkaistu: 7.7.2002
Mikä on Asiakaskohtainen suhdannepalvelu?
- Tilastokeskuksen Asiakaskohtainen suhdannepalvelu tuottaa tietoa kotimaan yritystoiminnan suhdannekehityksestä asiakkaan tietotarpeiden mukaan.
 - Yritystoiminnan kehitystä tarkastellaan liikevaihdon, palkkasumman ja viennin pohjalta.
 - Asiakas määrittelee seurattavat alueet, toimialat ja yritysryhmät.
 - Liikevaihto- ja vientitietojen viive on kolme kuukautta, palkkasumman kuukautta lyhyempi.
 - Tietojen päälähteenä on verohallinnon maksuvalvonta-aineisto, joka kattaa lähes koko Suomen yritystoiminnan.
 - Palvelu koostuu liiketoiminnan kehityksen tarkastelemisesta kuukausitasolla ja uusimpien tietojen päivittämisestä asiakkaan tarpeen mukaan.
 - Tietoja hyödynnetään muun muassa alueellisen yritystoiminnan seurannassa ja kehittämisessä, toteutettujen kehitysohjelmien vaikutusten arvioinnissa sekä suunnittelu- ja strategiatyössä.
 
Lisätiedot: palvelut.suhdanne@tilastokeskus.fi
Päivitetty 7.7.2002
Lisätietoja:sähköposti: tietoaika@tilastokeskus.fi