Julkaistu: 7.7.2002
Mikä on Asiakaskohtainen suhdannepalvelu?
- Tilastokeskuksen Asiakaskohtainen suhdannepalvelu tuottaa tietoa kotimaan yritystoiminnan suhdannekehityksestä asiakkaan tietotarpeiden mukaan.
- Yritystoiminnan kehitystä tarkastellaan liikevaihdon, palkkasumman ja viennin pohjalta.
- Asiakas määrittelee seurattavat alueet, toimialat ja yritysryhmät.
- Liikevaihto- ja vientitietojen viive on kolme kuukautta, palkkasumman kuukautta lyhyempi.
- Tietojen päälähteenä on verohallinnon maksuvalvonta-aineisto, joka kattaa lähes koko Suomen yritystoiminnan.
- Palvelu koostuu liiketoiminnan kehityksen tarkastelemisesta kuukausitasolla ja uusimpien tietojen päivittämisestä asiakkaan tarpeen mukaan.
- Tietoja hyödynnetään muun muassa alueellisen yritystoiminnan seurannassa ja kehittämisessä, toteutettujen kehitysohjelmien vaikutusten arvioinnissa sekä suunnittelu- ja strategiatyössä.
Lisätiedot: palvelut.suhdanne@tilastokeskus.fi
Päivitetty 7.7.2002
Lisätietoja:sähköposti: tietoaika@tilastokeskus.fi