Tämä sivu on arkistoitu.

5.4.2022 jälkeen julkaistut tiedot löydät uudistetulta sivustolta.

Siirry uudelle tilastosivulle

Liitetaulukko 5. Digitalisaation merkitys yrityksen liiketoiminnalle 2012-2014, tekijöiden merkitys, osuus yrityksistä

Toimiala Suuri merkitys Kohtalainen merkitys Vähäinen merkitys Ei koske yritystämme
% % % %
Kaikki Digitaalisten tuotteiden merkitys yrityksen liiketoiminnalle 16,3 19,6 26,2 37,9
Pilvipalveluiden merkitys yrityksen liiketoiminnalle 10,9 21,7 31,9 35,5
Sosiaalisen median merkitys yrityksen liiketoiminnalle 5,5 16,2 41,8 36,5
Esineiden internetin merkitys yrityksen liiketoiminnalle 12,9 20,5 28,4 38,1
Robotiikan hyödyntäminen tuotantoprosessissa 5,8 10,2 20,0 64,1
Digitalisaation merkitys tuotteiden tuottamisessa 13,5 20,1 25,8 40,7
Digitalisaation merkitys tuotteiden muotoilussa 7,0 11,6 23,7 57,7
Digitalisaation merkitys tuotteiden markkinoinnissa 13,8 24,4 26,4 35,5
Digitalisaation merkitys tuotteiden jakelussa 12,9 18,9 28,4 39,9
Teollisuus Digitaalisten tuotteiden merkitys yrityksen liiketoiminnalle 6,0 16,3 31,3 46,3
Pilvipalveluiden merkitys yrityksen liiketoiminnalle 5,2 18,1 36,1 40,5
Sosiaalisen median merkitys yrityksen liiketoiminnalle 2,8 12,5 43,0 41,6
Esineiden internetin merkitys yrityksen liiketoiminnalle 9,0 19,0 30,3 41,7
Robotiikan hyödyntäminen tuotantoprosessissa 9,9 15,6 25,8 48,7
Digitalisaation merkitys tuotteiden tuottamisessa 6,5 17,2 32,5 43,7
Digitalisaation merkitys tuotteiden muotoilussa 3,9 10,1 29,5 56,5
Digitalisaation merkitys tuotteiden markkinoinnissa 6,8 22,9 30,9 39,4
Digitalisaation merkitys tuotteiden jakelussa 3,9 17,1 35,3 43,7
Palvelut Digitaalisten tuotteiden merkitys yrityksen liiketoiminnalle 24,6 22,2 22,1 31,1
Pilvipalveluiden merkitys yrityksen liiketoiminnalle 15,4 24,6 28,5 31,5
Sosiaalisen median merkitys yrityksen liiketoiminnalle 7,6 19,1 40,8 32,4
Esineiden internetin merkitys yrityksen liiketoiminnalle 16,0 21,8 26,9 35,3
Robotiikan hyödyntäminen tuotantoprosessissa 2,5 5,8 15,3 76,4
Digitalisaation merkitys tuotteiden tuottamisessa 19,0 22,3 20,4 38,2
Digitalisaation merkitys tuotteiden muotoilussa 9,4 12,9 19,0 58,7
Digitalisaation merkitys tuotteiden markkinoinnissa 19,3 25,6 22,8 32,3
Digitalisaation merkitys tuotteiden jakelussa 20,1 20,3 22,8 36,8

Lähde: Innovaatiotoiminta 2014, Tilastokeskus

Lisätietoja: Mervi Niemi 029 - 551 3263, Heidi Pirkola 029 - 551 3246, tiede.teknologia@tilastokeskus.fi

Vastaava tilastojohtaja: Mari Ylä-Jarkko


Päivitetty 24.3.2016

Viittausohje:

Suomen virallinen tilasto (SVT): Innovaatiotoiminta [verkkojulkaisu].
ISSN=1797-4380. 2014, Liitetaulukko 5. Digitalisaation merkitys yrityksen liiketoiminnalle 2012-2014, tekijöiden merkitys, osuus yrityksistä . Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 14.11.2024].
Saantitapa: https://www.stat.fi/til/inn/2014/inn_2014_2016-03-24_tau_005_fi.html