19.12.2001

Lisätietoja: Anja Räisänen (09) 1734 2230, anja.raisanen@tilastokeskus.fi
Vastaava tilastojohtaja: Ilkka Hyppönen

Rakennusyritysten liikevaihto kasvoi 6 prosenttia heinä-syyskuussa

Rakennusyritysten liikevaihto heinä-syyskuussa oli 6 prosenttia suurempi kuin edellisen vuoden vastaavana aikana. Vuoden toisen neljänneksen vastaava muutos oli 7 prosenttia.

Talonrakentamisen liikevaihto oli 7 prosenttia korkeampi vuoden kolmannella neljänneksellä verrattuna vuotta aiempaan. Liikevaihdon muutos edellisellä vuosineljänneksellä oli myös 7 prosenttia.

Maa- ja vesirakentamisen liikevaihto oli sekä kolmannella että toisella neljänneksellä 5 prosenttia edellisvuotista korkeampi.

Liikevaihto- ja palkkasummaindeksien laskenta perustuu verottajan arvonlisävero- ja työnantajasuoritustietoihin, joita täydennetään Tilastokeskuksen aineistolla. Laskennassa ovat mukana ne yritykset, joista on olemassa vertailukelpoiset tiedot kyseiseltä kuukaudelta ja edellisen vuoden vastaavalta kuukaudelta.

Indekseistä ei tehdä painojulkaisua. Indeksisarjat (alkuperäiset, kausitasoitetut, trendit) löytyvät Internetistä osoitteesta tilastokeskus.fi/suhdanteet/bt sekä Tilastokeskuksen StatFin-palvelusta statfin.stat.fi.

Lähde: Liiketoiminnan kuukausikuvaajat 2001, syyskuu. Tilastokeskus