Tämä sivu on arkistoitu.

5.4.2022 jälkeen julkaistut tiedot löydät uudistetulta sivustolta.

Siirry uudelle tilastosivulle

Taulukko 8. Markkinointi-innovaatioiden yleisyys henkilöstön suuruusluokan mukaan 2006–2008, osuus yrityksistä

  Markkinointi-
innovaatioita
Muutokset
muotoilussa
(design) tai
pakkauksissa
Uudet
menettelyt
myynnin-
edistämisessä
Uudet
menetelmät
tuote-
sijoittelussa
ja myynti-
kanavissa
Uudet
menetelmät
hinnoittelussa
% % % % %
Yhteensä 22 9 14 6 11
Teollisuus yhteensä 1) 22 10 14 5 9
10 - 19 15 4 10 2 8
20 - 49 23 12 14 4 7
50 - 99 26 13 15 8 6
100 - 249 30 14 17 7 12
250 - 499 39 18 24 12 13
500 - 64 44 44 30 35
Palvelut yhteensä 21 7 14 7 13
10 - 19 17 6 12 6 9
20 - 49 25 8 18 8 16
50 - 99 20 7 12 7 12
100 - 249 31 7 18 12 20
250 - 499 36 7 18 14 22
500 - 34 9 19 12 21
1) Sisältää myös kaivostoiminnan ja louhinnan (05–09) sekä sähkö-, kaasu- ja lämpöhuollon ja jäähdytysliiketoiminnan (35), vesihuollon, viemäri- ja jätevesihuollon sekä jätehuollon ja muun ympäristön puhtaanapidon (36–39).

Lähde: Innovaatiotoiminta 2008, Tilastokeskus

Lisätietoja: Mervi Niemi (09) 1734 3263, tiede.teknologia@tilastokeskus.fi

Vastaava tilastojohtaja: Leena Storgårds


Päivitetty 17.3.2010

Viittausohje:

Suomen virallinen tilasto (SVT): Innovaatiotoiminta [verkkojulkaisu].
ISSN=1797-4380. 2008, Taulukko 8. Markkinointi-innovaatioiden yleisyys henkilöstön suuruusluokan mukaan 2006–2008, osuus yrityksistä . Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 23.12.2024].
Saantitapa: https://www.stat.fi/til/inn/2008/inn_2008_2010-03-17_tau_008_fi.html