Tämä sivu on arkistoitu.

5.4.2022 jälkeen julkaistut tiedot löydät uudistetulta sivustolta.

Siirry uudelle tilastosivulle

Taulukko 35. Markkinointi-innovaatioiden vaikutukset merkitykseltään suureksi tai kohtalaiseksi arvioineet henkilöstön suuruusluokan mukaan 2004–2006, osuus markkinointi-innovaatioita käyttöön ottaneista

  Yritysten
lukumäärä
Markkina-
osuuden
kasvaminen
tai säilyminen
Uusien
markkinoiden
tai asiakas-
ryhmien
saavuttaminen
Tuotteiden
tai liike-
toiminnan
näkyvyyden
paraneminen
Tehostunut
vastaamis-
kyky
asiakkaiden
tarpeisiin
Asiakas-
tyytyväisyyden
kasvu
Muita
vaikutuksia
% % % % % %
Yhteensä 2265 71,4 66,6 66,3 66,3 65,4 1,6
 
Teollisuus
yhteensä
1)
1159 66,0 63,2 61,9 61,0 62,3 2,1
10-49 704 64,7 64,0 60,9 56,8 61,1 2,7
50-249 311 64,9 59,4 60,0 67,0 61,4 0,9
250- 144 74,7 67,5 71,0 68,9 69,9 2,2
 
Palvelut
yhteensä
1107 77,1 70,2 70,9 71,9 68,8 1,0
10-49 820 81,1 73,6 75,1 74,6 70,9 1,1
50-249 214 69,2 61,0 61,3 65,4 65,6 0,5
250- 73 55,3 58,8 53,0 60,5 54,5 1,4
1) Sisältää myös kaivostoiminnan sekä sähkö-, kaasu- ja vesihuollon.

Lähde: Innovaatiotoiminta 2006, Tilastokeskus

Lisätietoja: Mervi Niemi (09) 1734 3263, tiede.teknologia@tilastokeskus.fi

Vastaava tilastojohtaja: Leena Storgårds


Päivitetty 12.12.2008

Viittausohje:

Suomen virallinen tilasto (SVT): Innovaatiotoiminta [verkkojulkaisu].
ISSN=1797-4380. 2006, Taulukko 35. Markkinointi-innovaatioiden vaikutukset merkitykseltään suureksi tai kohtalaiseksi arvioineet henkilöstön suuruusluokan mukaan 2004–2006, osuus markkinointi-innovaatioita käyttöön ottaneista . Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 22.11.2024].
Saantitapa: https://www.stat.fi/til/inn/2006/inn_2006_2008-12-12_tau_035_fi.html