Stöd för lärande: Databastabell och offentliggöranden har korrigerats

Korrigeringsdatum:

Offentliggörandet: stöd för lärande 2022, 17.8.2023
Offentliggörandet: stöd för lärande 2023, 28.8.2024

Korrigerad databastabell, kod och namn

Beskrivning av korrigeringen

Uppgifterna om stödformer för elever med särskilt stöd har korrigerats, eftersom stödformer som rapporterats felaktigt hade räknats med i stödformerna.

Uppgifterna för år 2022: Elever med särskilt stöd och som fått specialundervisning på deltid som stödform: den korrekta siffran är 1 044 (den felaktigt rapporterade siffran var 1 195); stödundervisning: den korrekta siffran är 50 (52); assistenttjänster: 792 (921); tolkningstjänster: 74 (96) och särskilda hjälpmedel: 121 (147).

Uppgifterna för år 2023: Elever med särskilt stöd och som fått specialundervisning på deltid som stödform: den korrekta siffran är 1 014 (den felaktigt rapporterade siffran var 1 159); stödundervisning: den korrekta siffran är 156 (174); assistenttjänster: 962 (1 110); tolkningstjänster: 38 (42); och särskilda hjälpmedel: 144 (165).