Tämä sivu on arkistoitu.

5.4.2022 jälkeen julkaistut tiedot löydät uudistetulta sivustolta.

Siirry uudelle tilastosivulle

Julkaistu: 18.12.2008

Asiakkuuden hallinnan järjestelmä 27 prosentilla yrityksistä

Asiakkuuden hallintaan tarkoitettu ohjelmisto (ns. CRM-järjestelmä) oli käytössä 27 prosentilla yrityksistä keväällä 2008. Yritysten kokoluokan mukaan tarkasteltuna CRM-ohjelmiston yleisyys vaihtelee pienimpien yritysten 20 prosentista suurimpien 56 prosenttiin. Toimialoittain CRM-ohjelmisto on selvästi yleisimmin käytössä tukkukaupassa (52 %) ja seuraavaksi yleisimmin posti- ja teleliikenteen (37 %) ja yrityspalvelujen (35 %) toimialoilla. Tiedot on kerätty kyselytutkimuksella keväällä 2008 ja ne koskevat vähintään viisi henkilöä työllistäviä yrityksiä.

Yrityksellä käytössä asiakkuuden hallinnan tietojärjestelmä keväällä 2008, osuus kaikista luokan yrityksistä

Yrityksellä käytössä asiakkuuden hallinnan tietojärjestelmä keväällä 2008, osuus kaikista luokan yrityksistä

Lähde: Tietotekniikan käyttö yrityksissä 2008, Tilastokeskus

Lisätietoja: Aarno Airaksinen (09) 1734 3206, tiede.teknologia@tilastokeskus.fi

Vastaava tilastojohtaja: Leena Storgårds

Julkaisu pdf-muodossa (420,2 kt)

Katsaukset
Taulukot

Tietokantataulukot

Poimi tarvitsemiasi tietoja taulukoiksi, tarkastele tietoja kuvioina, tai lataa dataa käyttöösi.

Liitetaulukot

Kuviot
Laatuselosteet

Päivitetty 18.12.2008

Viittausohje:

Suomen virallinen tilasto (SVT): Tietotekniikan käyttö yrityksissä [verkkojulkaisu].
ISSN=1797-2957. Liiketoiminnan sähköistyminen 2008. Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 22.12.2024].
Saantitapa: https://www.stat.fi/til/icte/2008/01/icte_2008_01_2008-12-18_tie_001_fi.html