Ämnen
DigitaliseringKultur, massmedier och tidsanvändningMassmediestatistik

Massmediestatistiken beskriver de olika mediesektorernas ekonomi, företagsstrukturer, innehåll, konsumtion, publik och arbetskraft. Uppgifterna samlas in från flera olika källor och offentliggörs i tabellservicen för massmediestatistik. Tabellservicen uppdateras fyra gånger om året.
Producent:
Statistikcentralen
Publikationer
Kommande publikationer
Läser in innehåll
Figurer
Se centrala statistikuppgifter i figurerna.
24.11.2022
Massmediemarknaden i Finland 1997-2021, miljoner euro (i löpande priser)
1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 716 | 2 871 | 2 998 | 3 133 | 3 176 | 3 231 | 3 311 | 3 464 | 3 584 | 3 724 | 3 938 | 4 079 | 3 870 | 3 995 | 4 046 | 4 030 | 3 845 | 3 699 | 3 568 | 3 606 | 3 667 | 3 703 | 3 703 | 3 593 | 3 771 |
Statistikexperter
Förfrågningar i första hand
Kaisa Saarenmaa
överaktuarie
029 551 3517
Instruktion för hänvisning
Instruktion för hänvisning
Söker du tidigare publicerade statistikuppgifter?
Statistikuppgifter som publicerats före 5.4.2022 finns på statistikens arkivsidor.
Gå till arkivsidorna