Denna sida är arkiverad.

Uppgifter som publicerats efter 5.4.2022 finns på den förnyade webbplatsen.

Gå till den nya statistiksidan.

Finlands officiella statistik

Massmediestatistik

Producent: Statistikcentralen
Uppgifter:

Senaste offentliggörande:
Massmediemarknaden minskade år 2020
3.12.2021
Värdet av massmediemarknaden uppgick till omkring 3,8 miljarder euro år 2020. Marknadens värde minskade med 3,1 procent jämfört med året innan, dvs. med 120 miljoner euro. Uppgifterna framgår av Statistikcentralens statistik över massmedier och kultur.

Beskrivning: Statistiken över massmedier beskriver de olika mediesektorernas ekonomi, företagsstrukturer, innehåll, konsumtion, publik, internationalisering och arbetskraft. Data publiceras i tabellservice för massmediestatistik i tabellservice för massmediestatistik.
Läs hela beskrivningen >>>
Nyckelord: internet, masskommunikation, massmediernas ekonomi, radio, television, tidningar, tidskrifter, underhållningselektronik, webbmedier.
Statistik efter nyckelord >>>

Instruktion för hänvisning:

Finlands officiella statistik (FOS): Massmediestatistik [e-publikation].
ISSN=2323-6337. Helsingfors: Statistikcentralen [hänvisat: 16.11.2024].
Åtkomstsätt: http://www.stat.fi/til/jvie/index_sv.html